website thubmnail of Bril

Bril

How would you rate Bril?
grey star
grey star
grey star
grey star
grey star
California
1 review
1 helpful vote
Follow Shelley B.
Unfollow Shelley B.
Send Message
Share Review
Report Review

I ordered my second Bril after the first one stopped holding a charge after almost two years of daily use. When I received my second one it held a charge for one use and then it stopped working. I have tried several times to contact Brill for a replacement or refund and have received no reply. I am very disappointed with their customer service.

Date of experience: November 20, 2024
Customer S. Bril Rep
5 months ago

Hi Shelley,

We’re sorry to hear about your experience and want to help resolve this for you as quickly as possible. Our customer service team responds within 24 hours. If you haven’t received a reply, it’s possible our response may have gone to your junk/spam folder, or the email may have been sent to the wrong address.

Could you please contact us again at service@sling.shop with your order number? We’ll make sure to look into this and assist you promptly.

Thank you

Serbia
1 review
1 helpful vote
Follow Crazy S.
Unfollow Crazy S.
Send Message
Share Review
Report Review

It's a cheaply made product, looks like a $0.50 crap you can buy on Alibaba and Aliexpress, and it doesn't last long either. First one died within 6 months, second one lasted a bit longer than that. Definitely not worth $35+ for this crap... I'd give them $2 for these things if I ever had to buy these again, or grab some cheaper options from Aliexpress instead.

Date of experience: October 26, 2024
Customer S. Bril Rep
5 months ago

Hello - thank you for sharing your experience with us. We’re sorry to hear about the issue with your Bril UV Sanitizer. Please reach out to us directly at service@getbril.com, and we’ll be happy to assist you.

North Carolina
1 review
2 helpful votes
Follow DAVID K.
Unfollow DAVID K.
Send Message
Share Review
Report Review

Worked well for a while
October 22, 2024

Bril uv sanitizer seemed to work well...for a few months and now it will not charge. Iconfirm that I followed their instructions so that is not the issue.Unable to get a response from customer service so I will probably have to just move on. At this point I do NOT recommend you buy this product

Date of experience: October 22, 2024
Customer S. Bril Rep
5 months ago

Hi David, thank you for sharing your experience with us. We’re sorry to hear about the issue with your Bril UV Sanitizer. Please reach out to us directly at service@getbril.com, and we’ll be happy to assist you. Your satisfaction is important to us, and we appreciate your patience as we work to resolve this for you.

Arizona
1 review
1 helpful vote
Follow Mae L.
Unfollow Mae L.
Send Message
Share Review
Report Review

5 months and done
June 16, 2024

I was thrilled initially, I love UV sanitizing and this is lightweight, the charge lasted a long time and it has a built in magnet for easy organizing and the window allows assurance that the product is working. However- it only last 4.75 months. Very disappointing.

Date of experience: June 6, 2024
Customer S. Bril Rep
10 months ago

Hi Mae,

Thank you for your feedback! We're glad you enjoyed the features of our product, but we're sorry to hear about the short lifespan. Please contact our customer support at service@getbril.com so we can assist you further.

Canada
1 review
1 helpful vote
Follow Ruth B.
Unfollow Ruth B.
Send Message
Share Review
Report Review

Won't charge anymore. Guess it is disposable? Bought 5 of these for Christmas'22 and none charge!
Solid red - left charging nothing works. No longer light to sanitize on all 5 I bought for family.
Great product up until now they are disposable.

Date of experience: March 21, 2024
Customer S. Bril Rep
over a year old

Sorry about the trouble with charging. These devices have rechargeable batteries that do have a limited lifespan. The lifespan of the rechargeable battery will depend on how often the device is used and recharged. Please reach out to us directly to troubleshoot at service@sling.shop.

Michigan
2 reviews
1 helpful vote
Follow Joan O.
Unfollow Joan O.
Send Message
Share Review
Report Review

Doesn't work
February 27, 2024

I got one for Christmas 2023. It's now Feb 13 and it won't charge. It just flashes red….plugged it in for days. I think I should get a replacement….the warranty says only 30 day warranty. Evidently, the company doesn't stand behind their product.

Date of experience: February 13, 2024
Customer S. Bril Rep
over a year old

Hi Joan, we're sorry to hear about the issue you're encountering with charging your device. Please contact our customer service at service@getbril.com

Louisiana
1 review
1 helpful vote
Follow Rommell R.
Unfollow Rommell R.
Send Message
Share Review
Report Review

It worked fine at first, until the red light came on so I charged it for 24 hours and the red light didn't turn green. So I charged 10 more hours. It never was able to charge, I used a new block, and the wire in the bril box. Unsuccessful I was able to use for a short period of time.😕

Date of experience: May 16, 2024
Customer S. Bril Rep
10 months ago

Hi Rommell,

We're sorry to hear about that. Please contact our customer support at service@sling.shop we can assist you further.

Canada
1 review
0 helpful votes
Follow Odalia R.
Unfollow Odalia R.
Send Message
Share Review
Report Review

Very expensive for Canadian customers
May 4, 2023

Initially bought 3 and thought they were pretty good so I ordered several more for the family. Unfortunately, the second order took over a month because it was flagged at customs, so between the high exchange rate and the extra duty and taxes I was charged, they became way overpriced. I can only hope they last longer than many of the reviews I am reading.

Date of experience: April 3, 2023
New Jersey
1 review
4 helpful votes
Follow LB M.
Unfollow LB M.
Send Message
Share Review
Report Review

Don't buy this product
August 9, 2023

Was told today by customer service that there's a one year warranty and the product is expected to last two years! Mine lasted 17 months and my son's 18 months. Disgusted that they refuse to replace my product. Was told to buy two more if I wanted to replace them. Why would I spend $85 every two years for a faulty, shabbily built product? Save your money and don't waste it by purchasing this product.

Date of experience: July 10, 2023
Nevada
1 review
0 helpful votes
Follow Sharon H.
Unfollow Sharon H.
Send Message
Share Review
Report Review

Pleasantly surprised.
May 14, 2024

I was skeptical at first, but it is nice having my brush covered and protected all the time. I have gifted this product to family and friends, and they love it as much as I do.

Date of experience: May 4, 2024

Overview

Bril has a rating of 3.2 stars from 65 reviews, indicating that most customers are generally satisfied with their purchases. Bril ranks 1st among Dental Products sites.

service
15
value
10
shipping
8
returns
8
quality
49
This company responds to reviews on average within 8 days

Instant Feedback

646 reviews