website thubmnail of SimpleSwap

SimpleSwap

How would you rate SimpleSwap?
grey star
grey star
grey star
grey star
grey star
New York
1 review
0 helpful votes
Follow Ronald K.
Unfollow Ronald K.
Send Message
Share Review
Report Review

Scammers
January 20, 2025

I used Tangem wallet to trade a coin well long story short the transaction failed and have been asking for a refund for 48 hours! They say the same thing over and over no person to solve the problem so it's a scam be careful using this company

Date of experience: January 18, 2025
Rebecca L. SimpleSwap Rep
2 weeks ago

Hello,
We are very sorry for such negative experience!
Could you please provide your ticket number, so we can make sure that your issue was resolved successfully?
Thank you in advance!

Australia
1 review
0 helpful votes
Follow Mark L.
Unfollow Mark L.
Send Message
Share Review
Report Review

Do not use. Red flag...
They can and will freeze your funds with no legal grounds.
Horrible customer service.
Don't let it happen to you.

Date of experience: February 28, 2025
Rebecca L. SimpleSwap Rep
2 weeks ago

Hello,
Thank you for sharing your experience!
Could you please provide your ticket number, so we can look into your issue?
Looking forward to your reply!

Germany
1 review
0 helpful votes
Follow Full T.
Unfollow Full T.
Send Message
Share Review
Report Review

Faster exchanges
June 29, 2023

Reliable service. I've been using you for a couple of weeks and I'm sure of every word I say,

1. There is no registration
2. A large selection of affiliate partnership options
3. Fast (process controlled)
4. 24/7 support
5. User friendly

Date of experience: June 29, 2023
Rebecca L. SimpleSwap Rep
over a year old

Hi, thank you for taking the time to leave a positive review! We really appreciate your opinion. Feel free to contact our support anytime, we are always happy to help you with any questions.
See you soon on SimpleSwap!

California
1 review
0 helpful votes
Follow Scott B.
Unfollow Scott B.
Send Message
Share Review
Report Review

Stolen Transaction
December 7, 2023

Terrible! Transaction failed and support won't give me a refund. All I am told is the transaction happened but the wallet is down! 72 hours later and nothing. Same canned response that I need to wait longer. Feel like this company might be insolvent.

Update... Worked with Brad (awesome guy) the support over at Simple swap and I was able to get a refund and then make a new request which worked. I let them know communication could be better but I am happy they made it right in the end. Changing to 4 stars as communication missed the mark a bit. I would use them again.

Date of experience: December 7, 2023
Rebecca L. SimpleSwap Rep
over a year old

Hi
Thank you for taking the time to share your experience, and I apologize for any inconvenience caused by the delay in sending your funds. Ensuring swift and efficient service is paramount to us, and we're genuinely sorry that we fell short of your expectations in this instance.

Once again, I apologize for the inconvenience caused, and we sincerely appreciate your patience and understanding. Your feedback is invaluable to us as it helps us enhance our services for all our customers.

Please contact us at your earliest convenience so that we can assist you promptly.

UPDATE: Glad to inform you that your refund was successfully completed!
Once again we apologise for the delay and inconvenience.
We will be glad to see you again on SimpleSwap!

Netherlands
1 review
1 helpful vote
Follow All B.
Unfollow All B.
Send Message
Share Review
Report Review

After a few transactions with succes it went wrong,
I deposit an amount on their given adress (wallet and Etherscan confirmed succes)
I never recieved the coins.
Their story was that they couldnt get the money of their own wallet...
They promised a refund, let me pay the gas for that but they didnt solved anything.
No answers, no argument. Just bad luck for me... Costed me $ 100,-
Dont do business with these people...

Date of experience: June 25, 2024
Rebecca L. SimpleSwap Rep
9 months ago

Dear customer, thank you for sharing your experience with us.

We understand your frustration, but let us explain this situation once again: As we can see on your screenshots, you created an exchange for the ETH coin in the ERC-20 network.
This means that after creating the exchange, you had to send ETH-ERC 20 to the address specified on the exchange page. As we can see on your wallet screenshot, you sent WETH coins instead of ETH coins. Moreover, you sent WЕTH coins in the Aptos network.
Unfortunately, despite the team's best efforts to access the address to which you sent funds, we were unable to do so. As a result, we are unable to issue a refund.

Please always pay attention to which coin and network you are creating an exchange for. Let us know if you have any additional questions.

RU
1 review
0 helpful votes
Follow Roxanne W.
Unfollow Roxanne W.
Send Message
Share Review
Report Review

My favorite among exchangers!
April 24, 2023

After a year of perfect use of this service, I decided to publish this review. So I would like to note the speed of the exchange, the quickly responding support and the excellent loyalty program. I have never met such a customer-oriented service.

Thank you guys for your hard work!

Date of experience: April 24, 2023
Rebecca L. SimpleSwap Rep
over a year old

Hi Roxanne,

Thank you for taking the time to leave a positive review, really appreciate it! We are so glad that you enjoyed the work of our service, we are here 24/7 to help you.Hope to see you again on SimpleSwap. And please let us know if you will have any questions.

KR
1 review
0 helpful votes
Follow Beka B.
Unfollow Beka B.
Send Message
Share Review
Report Review

I didn't know I sent Tfuel from a smart contract. The exchange I created stuck at awaiting for 30 minutes and I wondered why it's took so long. I have reached their support and they explained me what was the problem. Happily, the exchange went through and I received my Btc quickly.

Thank you for the great support!

Date of experience: June 29, 2023
Rebecca L. SimpleSwap Rep
over a year old

Hi Beka,
Glad to know that your issue has been successfully resolved. Our support team is available 24/7 for any questions.
We will be glad to see you again on SimpleSwap!

GB
1 review
1 helpful vote
Follow Harry B.
Unfollow Harry B.
Send Message
Share Review
Report Review

Waiting for 2 hours for a simple XMR to BTC exchange! This is outrageous. People are loosing money on the exchange rate because this "instant" exchange is not so instant. They come up with all type of excuses. Stay away from this site!

SimpleSwap attempted to help this customer through the Sitejabber Resolution Center, but the customer did not respond
Date of experience: February 2, 2024
Rebecca L. SimpleSwap Rep
over a year old

Hi, thank you for letting us know about the issue!
Could you, please, share more details with us, for example, your ticket number, so our team will review this case in detail and get back with an update soon?

UPDATE: Glad to inform you that your swap was completed successfully! Once again we apologise for this small delay and will be glad to see you again on SimpleSwap.

Netherlands
1 review
0 helpful votes
Follow V D.
Unfollow V D.
Send Message
Share Review
Report Review

I've made my first exchange on Simpleswap exchange recently. Comparing to competitors Simpleswap has good rates, extensive list of supported cryptocurrencies and fast transactions. Also Simpleswap has invite program and bonuses for new users. It's always nice to have stuff like this!

Date of experience: June 7, 2023
Rebecca L. SimpleSwap Rep
over a year old

Hi,
Thank you for the positive feedback! We are glad you enjoy our service. Feel free to contact our support team with any questions.
See you soon on SimpleSwap!

Romania
1 review
2 helpful votes
Follow David M.
Unfollow David M.
Send Message
Share Review
Report Review

This website gave me a bitcoin cash address for an order, after I sent the money it changed the bitcoin cash address, telling me that the address where I sent the money is not theirs! Please consider this website is a big scam

Date of experience: March 5, 2024
Rebecca L. SimpleSwap Rep
over a year old

Dear David,

We appreciate you bringing this to our attention. It's unfortunate to hear about your experience. We are looking at all phishing attempts seriously and are committed to addressing them promptly.

We recommend reporting this incident to the appropriate law enforcement authorities, and we are more than willing to cooperate by providing any information we have to assist in the investigation.

While we actively fight against phishing, eliminating it entirely is a challenging task. Your cooperation and any additional details you can provide would be valuable in enhancing our security measures.

If you remember the initial URL you entered, it would greatly aid our efforts. Additionally, please note that address changes are not supported on our platform, and thorough checks confirm that the address likely does not belong to us.

Rest assured, we will immediately blacklist this address and share it with the Crypto Defenders Alliance community to raise awareness and prevent similar incidents across crypto services.

Thank you for your understanding and cooperation.

Overview

SimpleSwap has a rating of 2.4 stars from 139 reviews, indicating that most customers are generally dissatisfied with their purchases. Reviewers dissatisfied with SimpleSwap most frequently mention customer service and technical issue. SimpleSwap ranks 3rd among Virtual Currency Exchange sites.

service
79
value
70
shipping
27
returns
42
quality
61
This company responds to reviews on average within 39 days