Used them more than 20 times and they have always delivered quickly and reliable. No issues with the goods either. Highly recommended.
I thought that I would give this company a try instead of MyUS and my first impression is that they are shockingly bad and they rip you off!
One issue is that there is no live chat options with customer service, so everything is via email and they are slow at getting back to you and it seems that English is not their first language thus the replies you get are not put together correctly.
What they also don't mention on their website is that they no longer offer a consolidation/repack service by combining all your packages into one shipment. I was only alerted to this fact when I emailed them advising that there was no option to request a repack service when I was organising for my packages to be sent out. It would have been nice to have known in the first place that they no longer offer this service as I would have used another company that does offer this! I was stuck with using them as all my packages were with them and it would have been a hassle and cost me more for them to send my packages to someone else to ship out for me.
They also state on their website "No hidden fees" which is an absolute lie. I chose the UPS Worldwide Expedited $72.37 option as this was the cheapest option to ship to Australia and when I go to pay for this, I get hit with a $9.03 remote area delivery surcharge on top of the shipping cost which is surprising as my location is listed as metropolitan and not remote. (I live only 10 minutes from the UPS depot). I further checked on the UPS website and my postcode of 3038 is not on the UPS list of remote locations and this was further confirmed with UPS via email, thus they have ripped me off of $9.03. I have never been charged a remote area delivery surcharge when I have used other companies to ship to me, so based on my experience with them, I will not be using them ever again. I now use ShippingXPS which is cheaper, better and has all the services that I require.
Started off very well, but now I have a package that I already paid to have it sent out a week ago, but they haven't sent it because they claim that Paypal needs my ID and proof of address (which I already sent) which doesn't even make sense as they already got my money. Support is extremely painful to work with, so if anything ever goes wrong (like them not posting your package) then you're gonna have a really bad time. This is the last time I'll use them.
They're now asking me for an ID with my address on it. ID documents in my country don't have your address on it, so they're holding my package hostage until I provide something that doesn't exist, for a completely unknown reason.
Save yourself the hassle and use Shipito.com or someone else. If I did that in the first place, I would've already had my package by now.
I had an issue with a 2nd battery purchases for my Ring device. Ship7 stated they cannot ship it due to Dangerous Cargo restrictions. After some discussion, they helped me out by separating the battery and shipping it to a local address, while continuing with my normal shipment overseas. Thank you very much Ship7 for your extra help on this occasion.
I was nervous using this company but I did a lot of research before selecting them. I had to make a change to my order and customer service was not only easy to contact, their response times were fast and the solution they provided was top notch.
Thank you Steven from Support for your all your help, the fact that you supply 3 photos of the parcel for free really helped and I could contact the seller before the wrong item was sent. The postage through Aramex is the cheapest way to South Africa to my door.
The fact that Ship7.com got the quantity wrong with one item is unprofessional. When working with customs you must have the exact amounts. I did not get notification that the problem was fixed (18 bolts counted instead of 25).
Avoid! What was once a reliable and convenient service has become unusable.
I can only assume new management has decided to bleed the customer base dry before closing up shop.
As many below have experienced, overnight this company changed their policies to maximise profit and screw their customers.
I'm one of the many victims.
They changed free storage from 30 days down to 7 and enforced a $5 PER DAY fee for packages exceeding the 7 day period.
They say they emailed customers about this change, but I, like many others, received no such email.
I recently logged in to ship some low cost denim jeans out of the warehouse and noticed a $160 'storage fee'.
Cue a week long battle to appeal this fee that at one stage had Ship7 claiming to have 'destroyed' my goods.
A claim that was false, and clearly used to pressure me into paying this outrageous fee.
I've paid almost $200USD to use this service for 2 pairs of $15 jeans.
Outrageous.
Their Trustpilot score has fallen off a cliff recently. This change is the reason why...
If you're lucky enough to read this before signing up, well done you!
Avoid at all costs.
I'll be taking this further.
Dear Mason,
We hope this message finds you well.
We apologize for the delay in our response and deeply regret the negative experience you shared in your recent review. As a valued customer since August 2022, your feedback is incredibly important to us. We appreciate your loyalty and want to address your concerns directly.
Our team has been working diligently to improve our services to ensure a seamless experience for all our customers. Recently, we revised our terms and conditions to streamline our shipping process and make it more efficient. These changes included reducing the storage period to make room for new incoming packages, which we communicated via email and on your Ship7 account.
Based on customer feedback, we re-evaluated our storage policy and made further adjustments. As of this month, we have extended the free storage period to 15 days and reduced the storage charges to $1.99 per day (previously 7 days free and $5 per day). We have also communicated these updates to all our customers (we have forwarded the updates email in the ticket # 160343).
We understand that you had a negative experience with a recent order, and we sincerely apologize for any inconvenience this may have caused. As a gesture of goodwill and to show our appreciation for your continued support, we would like to refund the storage charges of $120 to your Card or PayPal. Please confirm, and we will initiate the refund, which should reflect on your Card or PayPal within 3-5 business days.
We hope this explanation clarifies the situation. If you have any further questions or concerns, please feel free to reach out to us.
We once again apologize for any inconvenience caused and sincerely hope you will consider revising your review based on your overall experience with Ship7.
Thank you for your understanding and continued support.
Best Regards,
Ship7.
The only problem of ship7 is the delay in time they take to process the orders. Once they receive the item they might update within 1 day with the weight and size. But the time after that it takes to process for shipment is really awkward. It might take around 3 or 4 days to get the ready for shipment status, after which only we can choose the carrier and pay.
Ship7 are SCAMMERS who will use threats and pressure to extort money from you, resulting for me in:
-1 lost package,
-2 packages received after 3 months,
-30 emails and chat messages exchanged,
-$133 in fees charged by Ship7 (storage),
-$60 in postal fees,
-$25 in service tax for two $30 products,
And countless hours of my time explaining things to their services.
They have made it to the top of the worst companies list.
They lost my package, threatened to destroy my other parcels to force me to send without finding the lost one, changed the rules between my contracting and shipping, enforced the new rules on me, made me write around 30 emails and exchanges to extort $133 in fees that they themselves caused by making mistakes and prolonging the ordeal.
The customer service does not follow up on any of the open tickets, and each time we have to explain everything again to the person who receives the ticket.
Escalating to the "manager" won't change anything. Chris doesn't understand or read any better than the others.
A real obstacle course for 2 unfortunate packages that will have cost me $200 for a value of $30.
I have never seen anything like this, and yet I had a poor opinion of their competitors, but now I have to say that compared to this, they are top-notch.
Dear Customer,
We deeply regret the negative review you posted. Upon investigating with the warehouse team, we understood that one of your packages has a different suite #.
We noticed that you opened 2 ship7 accounts by mistake and you were not using 1 account, unfortunately you mentioned another suite # in one of your packages.
As per Ship7 terms and conditions, we don't switch the packages from one suite # to another suite # and the same has been mentioned in the Ship7 website, (https://support.ship7.com/portal/en/kb/articles/can-i-transfer-a-package-from-my-suite-to-another-suite) that is what initially communicated to you through ticket.
Once we receive the proof from you and after proper verification, As a special case for one time, we switched the package to your another suite # for shipping, anyhow it took several days to process and we agree that there was a delay from our end and because of that you got a storage charges of $ 77.40 to your package.
You have recently signed up with us and it's your 1st order, unfortunately it got delayed.
Apologize for the delays.
We don't want to disappoint you and we value our customers, As a good will gesture we have decided to waive off the storage charges $ 77.40 under your ship7 account.
If you confirm us, we will initiate the refund of $ 77.40 to your PayPal account.
We once again apologize for all the inconvenience caused and sincerely appreciate your consideration in revising the review based on your overall experience. If you have any further questions or concerns, please feel free to reach out to us.
Regards,
Ship7.
I have tried other shippers and was disappointed and so kept trying others until I found the right one. And with Ship7 I won't be trying others because this company is EXCEPTIONAL!. Fast, great communication and very fair prices. Extremely satisfied!
Dear Sergio,
We're absolutely delighted to hear about your positive experience with Ship7! Ensuring our website is user-friendly and that our team provides efficient service is paramount to us. It's heartening to know you found value in our pricing and process. We truly appreciate your trust and kind words, and we're excited to assist you with your shipping needs again in the future. Thank you for choosing Ship7!
Answer: Hi Alastair, She had a problem with her credit card so we weren't able to charge her. And at the time we haven't fully activated live chat feature on our website so she got frustrated for a while. And then we resolved the problem and shipped out her items but apparently she didn't come back and write anything else on review sites. We wish she did though; but her final thoughts was not this bad as compared to her initial comments here. We tried to reach out to her later on, we even responded to her review here, but could not get a response from her. I hope this helps.
Answer: Dear Terry, Thank you for getting in touch with us and sorry to hear that you are stuck in New Zealand. Please see our answer below: Yes, your sister can ship it by using one of our partners in shipping and their name is Shipixy. If she is living in the US, she can just go to the www.shipixy.com website and create an account over there then she just has to enter the details of the shipment. Once she is done with entering Shipixy will give a quote to her, after the payment Shipixy will provide the shipping label and all she has to do is to drop off the package at a FedEx drop-off location. We hope this will help you and your sister with the shipping. Best Regards, Ship7 Team
Answer: Hi Wiljean, yes we do. Please check out https://ship7.com/prices page for our shipping costs.
Answer: Customer support response time and shipping rates at first
Ship7 has a rating of 3.3 stars from 177 reviews, indicating that most customers are generally satisfied with their purchases. Reviewers satisfied with Ship7 most frequently mention customer service and long time. Ship7 ranks 11th among Mail Forwarding sites.
Dear Customer,
We sincerely apologize for any inconvenience you’ve experienced, and we truly appreciate your patience in this matter.
Ship7 had been offering a repacking service for the past 6-7 years. However, we officially discontinued this service on February 19th, 2024. While we updated our website and notified our customers in several places, we regret that some areas were missed during these updates. We understand how this could have caused confusion, and we are actively reviewing and correcting those sections of the website to ensure consistency. We truly apologize for any misleading information this may have caused and appreciate your understanding.
Please note, we have long-standing customers who ship with us frequently. In special cases, if they request repacking for multiple smaller packages, we evaluate the feasibility and, as an exception, may offer repacking services for an additional fee. This was the case with your request, where we agreed to repack your shipment as a one-time courtesy.
We also want to clarify that our customer support team is available through three platforms: Email, Ticket, and Live Chat. Our live chat service operates from 9 AM to 6 PM EST, Monday to Friday, with closures on weekends and federal holidays.
Regarding the UPS remote area delivery charges, we understand your concern. Typically, once a remote area surcharge is assessed, it should not appear again unless UPS revises their rates. The charge you encountered seems to be a rare error in the carrier’s system. We have already contacted UPS and requested an urgent review of the issue. Once resolved, the remote area delivery charges should no longer appear in your Ship7 account.
As a gesture of goodwill, we would like to refund the $9.03 remote area delivery fee you paid. Please let us know if you'd prefer the refund to be credited to your Ship7 account or directly to your PayPal account. If you choose PayPal, kindly provide your PayPal account email address.
We hope this explanation clarifies the situation. If you have any further questions or concerns, please do not hesitate to reach out to us. We are committed to addressing any outstanding issues and ensuring a smooth experience moving forward.
Once again, we sincerely apologize for any confusion or inconvenience and kindly request that you consider revising your review based on your overall experience with Ship7.
Thank you for your understanding and continued support.
Regards,
Ship7.