website thubmnail of Intelius

Intelius

How would you rate Intelius?
grey star
grey star
grey star
grey star
grey star
Virginia
1 review
0 helpful votes
Follow Debbie B.
Unfollow Debbie B.
Send Message
Share Review
Report Review

Frustrting
March 2, 2025

Difficult to find info without having to always having to sign up for membership. Difficult to get membership cancelled and stopping payments from being taken out of credit card. If you just want to see owner name of phone number to check if spam, this should be a free charge. Date of experience is date I entered review.

Date of experience: March 2, 2025
Nicholas K. Intelius Rep
4 weeks ago

Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear that your experience did not meet your expectations. Intelius provides access to public records through various search options, and while some basic details may be available, full reports require a membership. This is clearly outlined before sign-up on our checkout page and in our Terms of Use to ensure transparency.

While we strive to make searches as convenient as possible, some information—such as phone number ownership—comes from multiple sources and requires a paid membership to access. This helps ensure we can continue providing accurate and up-to-date public records information.

Regarding cancellation, we aim to make the process simple and accessible. Members can cancel anytime through their online account settings or by reaching out to our support team via email or phone. If you had any difficulty canceling or stopping payments, we’d be happy to assist. Please contact our support team at 877-564-3253 or support@mailer.intelius.com, and we’ll work to resolve any concerns promptly.

We appreciate your feedback and the opportunity to assist you.

Minnesota
1 review
0 helpful votes
Follow Gregory B.
Unfollow Gregory B.
Send Message
Share Review
Report Review

It could not find the phone numbers I was after, to stop the scammers from ruining me financially and that was the only reason I used the service, so scale of 1-10 I wouldn't give it the privilege of a 1 I want to give it a 0 but it didn't have that.But it was some what easy to cancel my subscription.
And I don't remember the exact date to answer the question of date of experience.

Date of experience: January 26, 2025
Nicholas K. Intelius Rep
2 months ago

Thank you for sharing your experience, Gregory. We’re sorry to hear that our service did not meet your expectations in finding the phone numbers you needed. While our database includes a vast amount of public records, we understand that we may not always have every piece of information our users are searching for. We appreciate your feedback and are glad to hear that you found the cancellation process straightforward.

If there’s anything we can do to assist you further, please don’t hesitate to reach out to our Customer Care team at 877-564-3253 or support@mg.mailer.intelius.com. We value your input and will continue working to improve our services.

Best,
Intelius Customer Support

Netherlands
1 review
0 helpful votes
Follow Ania Z.
Unfollow Ania Z.
Send Message
Share Review
Report Review

Incorrect info
December 17, 2024

Checked 2 known numbers and got completely wrong details of this people 😢😬 no idea which database they connect to if at all 😬

Date of experience: December 17, 2024
Nicholas K. Intelius Rep
4 months ago

Hello Ania,

We value your feedback and your honest review! We apologize if Intelius fell short of your expectations, and we want to assure you that this is not the experience we aim to provide.

Kindly be aware that we gather our data from public records and a variety of other reliable sources. We do our best to ensure we deliver the best information that we can. However, as mentioned in our Terms of Use, there may be instances where the information is not entirely accurate or maybe not available to us. This can happen for various reasons, including the nature of public data and limitations of our data sources. We suggest running your search again at a later time, as our reports can be updated every 24 to 48 hours.

Ania, if you would like to work together on a resolution, we encourage you to reach out to our Customer Care department at 877-564-3253 or via email at support@mg.mailer.intelius.com.

Respectfully,

Intelius Customer Support

California
2 reviews
0 helpful votes
Follow Beverlee B.
Unfollow Beverlee B.
Send Message
Share Review
Report Review

Really?!
March 26, 2025

You want a review from me after charging me $27. A month for the past year for merely INQUIRING about one person for 20 minutes! I cancelled immediately and my checking acct. Is overdrawn because of these automated charges! I have stage IV cancer and 28 other serious illnesses. Please CREDIT my checking acct. For ALL of these charges for the past year. I cant afford the basics of eggs, milk, butter and bread because of these charges. HELP

Date of experience: October 26, 2024
Nicholas K. Intelius Rep
1 week ago

Hello Beverlee,

Thank you for sharing your experience. We are truly sorry to hear about your circumstances, and we understand how upsetting this situation must be—especially during such a challenging time. Please know that your concerns are being taken seriously.

Intelius operates on a subscription-based model, and all material terms—including recurring billing details—are disclosed at the time of sign-up in accordance with applicable laws. That said, we understand that automated charges can go unnoticed, particularly when life presents more urgent and difficult challenges.

We want to help. Please contact our Customer Care team as soon as possible so we can locate your account, review your billing history, and determine what can be done to assist—including refund considerations where appropriate. Please contact our support team at 877-564-3253 or support@mailer. Intelius. Com, and we’ll work to resolve any concerns promptly.

We are committed to resolving this quickly, respectfully, and with compassion.

Michigan
1 review
1 helpful vote
Follow Ms P.
Unfollow Ms P.
Send Message
Share Review
Report Review

Don't bother
March 1, 2024

I spent roughly $35 unlocking everything just to see how accurate it is. I'm here to tell you it's not accurate whatsoever. I first off ran a check on myself, didn't have my correct address nor my phone number (my phone number was listed to multiple other people along with the additional lines in my service) which I've had for well over a year. Improper relatives as well as associates (I didn't know half the people). Didn't display any special licenses I hold either no properties I own or have owned for years.
I ran searches on multiple other people I know as well and their info was wrong as well, especially when it came to the court records. Social media was outdated as well. Definitely will not be renewing this subscription..

Date of experience: March 1, 2024
Nicholas K. Intelius Rep
over a year old

While we wish we could provide all of the information to our customers for free, we do pay to access our data sources and it costs money to maintain our website. Please reach out to us at 1 (888) 445-2727 or email us at support@mailer.intelius.com if there's anything we can do to improve your experience.

California
1 review
0 helpful votes
Follow George R.
Unfollow George R.
Send Message
Share Review
Report Review

Whenever Intelius makes an error in subscription services, they correct it immediately and with a generous attitude. I really appreciated the courteous and effective manner in which your representative handled the issue.

Date of experience: February 20, 2023
Nicholas K. Intelius Rep
over a year old

Hellon George,
Thank you for taking the time to leave us with your feedback. We are delighted to see that you enjoyed your experience with us, and with our dedicated Customer Care Team. We look forward to continuing to assist you in the future!

Thank you,
Intelius Support

New Jersey
1 review
1 helpful vote
Follow Bob S.
Unfollow Bob S.
Send Message
Share Review
Report Review

I just wanted to look up a phone number, like old-school White Pages. Intelius was silly -- pretended to be taking several minutes to gather info, which probably took only 1-2 seconds to retrieve, then asking for money for the "comprehensive report." Just silly.

Date of experience: September 24, 2023
Nicholas K. Intelius Rep
over a year old

While we wish we could provide all of the information to our customers for free, we do pay to access our data sources and it costs money to maintain our website. Please reach out to us at 1 (888) 445-2727 or email us at support@mailer.intelius.com if there's anything we can do to improve your experience.

Texas
1 review
1 helpful vote
Follow Samuel H.
Unfollow Samuel H.
Send Message
Share Review
Report Review

Fought tooth and nail to keep your refund The second much higher charge for a service that I didn't use, going to their customer service, PayPal, my bank, and these fellas took the money and run. Make sure not to use this service at all, but if you do, make sure you cancel the """subscription""" after you use the $1 search, otherwise you're not going to have a fun time getting your refund. All in all, didn't help with my dispute, fought my bank and PayPal mercilessly to keep the money and left me with the bill!

Dishonest, stressful, and shady.- the Intelius way!

Date of experience: January 23, 2024
Nicholas K. Intelius Rep
over a year old

Although we are sad to see you were unhappy with your experience, we appreciate you taking the time to offer us feedback. While we wish we could provide all of the information to our customers for free, we do pay to access our data sources and it costs money to maintain our website. Please reach out to us at 1 (888) 445-2727, or email us at support@mailer.intelius.com, if there's anything we can do to improve your experience.


Refund hassle
August 11, 2023
Previous review

So many people getting conned with their "" scrupulous"" billing agreement. Youd figure if so many people report issues on getting billed and not seeing the "" scrupulous"" fineprint. 12 days in and no resolution for refund. They contested my paypal refund. Careful with this headache of a company

Date of experience: August 11, 2023
California
1 review
1 helpful vote
Follow R S.
Unfollow R S.
Send Message
Share Review
Report Review

Please avoid
October 13, 2023

After I paid my account got locked and I was not able to access the website. Tried to reset the password and it does not work. I have not been able to log in again since I paid.
Intelius customer service is apparently only available by phone but i was not able to reach them on Friday afternoon...they are closed all weekend and apparently need to wait until Monday

Date of experience: October 13, 2023
Nicholas K. Intelius Rep
over a year old

Although we are happy you gave us this feedback, we are sorry to see that this happened. If this issue has not been resolved, please call our dedicated Customer Care Team at 1 (888) 445-2727 (our team is available from Monday - Friday 7:00am to 4:00pm PST, excluding some Holidays), or email us at support@mailer.intelius.com, and we will try to make this right.

Oregon
1 review
0 helpful votes
Follow Sandra C.
Unfollow Sandra C.
Send Message
Share Review
Report Review

Of all places that I try to find information about somebody this is the place to go so if anybody needs to find somebody or their background check this out first thank you so much I appreciate your business

Date of experience: January 25, 2023
Nicholas K. Intelius Rep
over a year old

Hello Sandra,
Thank you for taking the time to leave us with your feedback. We are delighted to see that you enjoyed your experience with us, and we look forward to continuing to assist you in the future!

Thank you,
Intelius Support

Overview

Intelius has a rating of 2.1 stars from 104 reviews, indicating that most customers are generally dissatisfied with their purchases. Reviewers dissatisfied with Intelius most frequently mention credit card and background check. Intelius ranks 117th among People Search sites.

service
38
value
36
shipping
16
returns
23
quality
29
This company responds to reviews on average within 2 days